Online İş Başvurularında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Günümüzde artik çoğu iş başvurusu firmaların internet sitesinden online form doldurularak yapılmaktadır. Online başvurular şirketlere ön seçim yapmada kolaylık sağlarken, adaylara da is başvuru dosyası hazırlamak yerine dokümanlarını doğrudan sisteme yükleme olanağı sunmaktadır.

Ancak iş arama sürecinde, bu online formları doldurmak, adayların her başvuruya aynı özeni göstermemesine neden olabiliyor. Peki her şirkete göre değişebilen online başvuru formlarında yapılan ufak gibi görünen ama önemli hatalardan nasıl kaçınabilir, doğru bir başvuru gönderebiliriz?

  • Yazım hataları çok önemli: Başvurunuzda yazım hatalarından kaçınmak için özgeçmişinizle ilgili olmazsa olmazları kısa bir metin şeklinde hazırlayın. Örneğin; kariyer hedefiniz, daha önce çalıştığınız firmalardaki iş tanımlarınız, projeleriniz vs. Bu şekilde hem hızlı olacaksınız hem de titiz.
  • Terimleri iyi seçin: Yetkinlikleriniz, sertifikalarınız, bilgisayar programları gibi bilgileri içeren bölümlerde kullandığınız terimleri özenli seçin, böylelikle daha kolay bulunursunuz.
  • Ek belgelerde doğru format: Online başvuruya yüklediğiniz ön yazınızı, sertifikanızı, kişisel özgeçmişinizi kontrol edin. Mümkünse pdf formatını tercih edin.
  • Başvurunuzun çıktısını alın: Yaptığınız başvuruları mutlaka kaydedin ve çıktısını alın. Çünkü daha sonra görüşmeye çağrıldığınızda oldukça işinize yarayacak.
This entry was posted in Recruitment & Selection. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

* Copy this password:

* Type or paste password here: